Wednesday, November 5, 2008

Snippets: Such a good thing is not meant to last

Bayaran RM800,000.00 , invoice pun tiada.

Bayangkan sebuah anak syarikat kerajaan negeri Kedah, iaitu KTMSB membuat bayaran dalam bentuk cek yang dipecahkan kepada RM50,000.00 setiap satu berjumlah RM800,000.00.

Bayaran yang dibuat tidak mempunyai invois atau dokumen berkaitan pun untuk dibuat pembayaran. Jadi apa tujuan pembayaran dan kenapa ianya distruktur sebegitu rupa? Adakah mungkin dokumen berkaitan pembayaran sebesar hampir satu juta ringgit boleh hilang?

Apa sudah jadi? Gila apa dengan pentadbiran KTMSB dibawah Annuar Mohd Saffar?

Tapi jangan hairan kalau orang tua-tua kata dunia sudah mahu kiamat sebab banyak benda pelik berlaku.

Apa tak peliknya, orang yang membuat pembayaran mencurigakan sebanyak berjuta-juta ringgit dan mentadbir anak syarikat kerajaan dengan begitu misteri, kini dinaikkan pangkat lagi.

Siapa yang boleh menafikan bahawa anak syarikat kerajaan negeri Kedah, iaitu Kulim Technology Management Sdn Bhd dibawah Pengarah Eksekutif, Annuar Mohd Saffar telah membuat pembayaran secara misteri tanpa dokumen sokongan sebanyak RM800,000.00 kepada Asian Autotech Sdn. Bhd.?

Annuar Mohd Saffar kini telah dinaikkan pangkat kepada Naib Presiden di Kulim Techno Park. Tahniah diucapkan, jika benar beliau sudah naik pangkat. Diharap nikmat tuhan sebegini digunakan untuk menginsafkan diri, jika tidak, jadilah anda orang-orang yang rugi.

Walaubagaimana pun ingatlah, SUCH A GOOD THING IS NOT MEANT TO LAST…

No comments: